Der er mange fordele ved at indgå årsaftaler på udgivelse af pressemeddelelser

Afhænger din virksomhed af at få positiv omtale i medierne? Eller er du ansvarlig for marketingindsatsen i en virksomhed, hvor en positiv og løbende omtale i medierne med fortællinger om din virksomhed vil kunne give et godt boost i salg og selvtillid?
 
Hvis det gør sig gældende for din virksomhed, så er der mange gode grunde til at udgive pressemeddelelser. For virksomheder der udgiver mange pressemeddelelser om året, kan det nemlig være en fordel at indgå en pressemeddelelse årsaftale med et PR-bureau eller selskab der tilbyder at udforme og udgive pressemeddelelser.
 
Selvom det koster penge, så kan en årsaftale med pressemeddelelser betale sig og det kan endda sikre din virksomhed pengebesparelser på længere sigt. Der er dog nogle aspekter, man skal medtænke, før man kaster sig ud i en årsaftale i samarbejde med et professionelt PR-bureau eller selskab.
 
Hvis man som virksomhed indgår i en årsaftale, kan man blandt andet opnå giver store besparelser på pressemeddelelser, øget hastighed på udgivelserne, opgraderet presserum og rabatfordele. Som udgangspunkt gælder en årsaftale for ét CVR-nummer, og der findes forskellige varianter af årsaftaler, afhængigt af hvor ofte og hvor mange pressemeddelelser man ønsker at udgive på årlig basis. Man har også mulighed for at tilvælge udgivelse af sine pressemeddelelser på sociale medier såsom Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter, der biddrager til at give ens virksomhed trafik på disse kanaler, og dermed også på ens hjemmeside og til ens virksomhed.
 
Selvom det kunne være fantastisk, hvis alle dine historier om din virksomhed udgav sig selv på egen hånden, er dette desværre ikke tilfældet og ikke sådan at presseverdenen hænger sammen.
 
For at komme i pressen, skal du have en unik historie, som rammer de læsere og den målgruppe, som det pågældende medie har.
 
For at opnå god omtale, må der skrives historier, som redaktører får lyst til at udgive på det medie. Din virksomhed kan selv skrive jeres pressemeddelelser, man i kan også vælge at hyre et PR-bureau eller selskab, der ofte er til at foretrække, hvis man som virksomhed mangler de nødvendige egenskaber til at udarbejde gode, relevante og tiltrækkende artikler.
 
Der findes mange forskellige portaler eller kanaler, online såvel som fysisk, hvor man som virksomhed har mulighed at sende sine pressemeddelelser igennem. Det giver dig mulighed at for at sende din pressemeddelelser direkte ud til de medier som du er interesseret i, der efterfølgende kan vælge at udgive din historie. 
 
Hvis du vælger at indgå et samarbejde med et PR-bureau eller selskab, som har professionelle ansatte til at håndtere dine historier og imødekomme netop dit behov, vil det biddrage til at øge din virksomheds chance for god og hyppig omtale i medierne. Hvis dette lyder tiltrækkende, så anbefaler vi dig, at du indgår en årsaftale med et kompetent PR-bureau eller selskab allerede i dag! 

Indlæg oprettet 20

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen